Molly 10 månader

Nu börjar hon bli stor! Eller äldre kanske är bättre ordval...
För särskilt stor är hon ju faktiskt inte. Inte om man tittar på BVC's "kurvor".
Hon dippar igen på vikten. 7920 g lätt är hon nu. Läkaren rynkade lite på näsan för en stund och jag förklarade snabbt att hon är lite speciell med maten, vägrar låta sig matas. Men får hon äta själv, så äter hon mycket! Hon dricker välling på kvällen och natten (ibland 2 ggr), då tillsätter jag olja. Läkaren frågade om hon ställer sig upp? Och det gör hon ju. Hon går även med gåvagnen, samt längs möbler och mellan möblerna så länge hon har en hand att hålla med.
Är ni oroliga? frågade jag läkaren och sköterskan. Jag fick ett lugnande svar. Nej, det var de inte. Inte när de ser på Molly, hon ser ut att må toppen! De märkte också hur stark och aktiv hon är!

Skönt. Hon klarade även av att slå ihop två klossar, flytta föremål mellan händerna och pincettgreppet har hon ju inga problem med. Besöket gick fort, vår tid fanns inte med i systemet, men det fanns på min lapp, så vi fick komma in ändå.
Molly är 71,5 cm lång nu och lika busig som vanligt!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det där med kurvor kan göra mig rosenrasande!!! Vissa barn mår toppen fast de inte följer de givna riktlinjerna! Agnes har alltid varit liten. Som Molly. Men hon har följt med i utvecklingen och är inte något mindre än sina jämngamla vänner nu. Jag hade tur att ha en bvc-sköterska som inte la ngn vikt på kurvorna. Hon såg ju att A mådde bra! Jag ska ju läsa vidare till distriktsköterska snart och banne mig vad jag INTE ska stirra mig blind på dessa kurvor!!! kram kram

2010-06-16 @ 22:45:19
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Bettan

Vilken solstråle!

Ja, kurvorna är inte jag heller särskilt nöjd över och då har vi det motsatta problemet- våra barn är lite för stora (eller tunga snarare). Man ser ju på barnen om demår bra, deär ju det viktigaste.

kram

2010-06-17 @ 06:47:56
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbart kort!!

2010-06-20 @ 20:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0