Ljusare tider!

Vad härligt det är ändå, att man märker att dygnet får fler ljusa timmar för varje dag som går!
Är lite lagom trött på snön nu. Vi har ju faktiskt haft vitt på marken sen lucia! Jag kan inte minnas en vinter med så mycket snö, säkert nåt rekord. Men nu räcker det tycker jag. Jag vill ha vår.
Tänk att kliva upp, titta ut, se solen skina och höra fåglarna kvittra. Kanske se ett stort gult fordon som sopar gator och promenadvägarna? Då ska jag rulla ut Molly i bara två lager, istället för fem, och sätta mig i parken, kisa och dricka kaffe!
Har jag tur får jag sällskap av någon av de underbara mammorna jag lärt känna i trakten! Längtar!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fast jag älskar vintern och snö så är jag beredd att hålla med dig...det räcker nu! Nu kan våren gärna få komma med stormsteg. Värmande sol, mindre kläder och dripp dropp från taket....

2010-03-04 @ 11:15:56
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Vi har haft snö nästan lika länge som er, en vecka kortare. Helt otroligt att det kan ligga kvar så länge.

Jag längtar och önskar så att våren ska komma. Slippa klä in både sig själv och sonen i fluffiga kläder vareviga gång vi ska ut.

2010-03-04 @ 15:40:02
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0