Sjuk eller inte sjuk, det är frågan!

Dagis ringde mig igår, Alex var ledsen. Jag fick göra som jag ville, han fick vara kvar om jag tyckte det var bäst. Han klagade på ont i örat, men hade varit tipptopp på morgonen då de var inne. På eftermiddagen skulle de gå ut i det tråkiga vädret och då blev Alex ledsen... Hade ett ganska långt samtal med fröken och vi vet inte riktigt om han hittar på eller inte. Det har ju hänt ett par, tre gånger nu att hans humör har vänt med vädret!

Jag drog på det lite men gick sen och hämtade hem honom. Ena stunden sa han att han hade ont, nästa inte. Så svårt att veta. Hittar han på för att han vet att jag då hämtar honom och han slipper vara ute om det regnar?
I alla fall så kom ett par kompisar förbi och Alex piggnade till rejält. Han gick tillbaka och sjöng på gårdsfesten. Eller han sjöng lite då och då. Men han var med och han var glad.

Efter picnic'en som vi hade hemma så kom det en ny svacka. Då hade han feber. Och ont i örat. Han fick en dos Ipren innan natten då tempen var upp mot 39 och jag bestämde mig för vårdcentralen idag. Men där kunde inte doktorn se ordentligt och ingen feber... Så vi slapp en ny kur äcklig medicin. Men om han blir sämre kan vi ringa in och få receptet på telefon! De är verkligen toppen på vår nya vårdecentral.

Nu blir det lite film i soffan för pojken och jag ska röja här hemma.
Igår när det regnade så tvättade vi, jag och min andra lilla hjälpreda.


Kommentarer
Postat av: Carolline

Vännen, har du sett mitt sms?

KRAM

2010-05-26 @ 22:46:48
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Känner igen den där posen, den har Stella med... Och jag tycker det är smidigt att hon kan roa sig med tvätt o kläder en timme typ...:-)

Hur mår lilleman idag då? Hoppas han inte har mer ont i öronen. vilken service från vc, härligt!

Trevlig helg till er,

kram!!

2010-05-28 @ 21:32:59
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0