4 ½ år idag!

Försökte föklara vad ett halvår är för Alexander. Gick sådär.
Men idag är det fyra och ett halvt år sedan min lille (store) kille kom till världen!
Försökte lära honom "sten, sax, påse" och det gick bättre. Även om han är sten allt som oftast.
Idag ville han även fota mig och Molly med min lilla kamera. Det gick åt skogen.
Han höll för blixten, eller objektivet. Fick inte till det med händerna. Blev ARG! Många tårar och ett fustrerat "Jag förstår faktiskt inte vad du säger mamma!!! Jag är för liten!"

Vi pratade även om giftermål...

Alex "Mamma växer jag hela tiden?"
Jag "Ja, det gör du"
Alex "Så när jag har vuxit och blivit så stor som du, kan vi gifta oss då? Som du och pappa?"
Jag "Mmm, det är gulligt att du vill det"
Alex "Ja, eller så kanske jag gifter mig med Molly!"
Jag "Men Molly är ju din lillasyster"
Alex "Men då är ju hon också stor, då är hon ju inte min lillasyster längre"
Jag "Jodå, Molly kommer alltid vara din lillasyster"
Alex "Jaha. Men det finns ju en till tjej i familjen, så då kanske jag kan gifta mig med Ella"
Här släpper jag en bomb...
Jag "Alex, man brukar faktiskt inte gifta sig med någon inom familjen. Du får hitta en tjej på dagis eller så"
Kort tystnad
Alex "VA!? Men åhhh vad orättvist (börjar bli ett poppis ord)!! Varför kan inte JAG gifta mig med nån i familjen? Det har ju du OCH pappa gjort!!"

Underbara unge! Jag älskar dig!



Här "läser" han för Molly.
Han har varit helt underbar med henne dessa två dagar hemma!

Kommentarer
Postat av: uLrica

gulle!

2010-12-04 @ 11:57:55
URL: http://ulricaullman.blogspot.com
Postat av: Caroline

ha ha ha barn är så sjukt smarta!!!

Ja visst är det orättvist! Jag håller med!

Underbara lille Alex!

Ha en fin helg,

kram Caroline

2010-12-04 @ 19:57:27
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0