Att jobba igen...

...är jätteroligt!

Det är faktiskt helt galet vad mycket man minns, trots att man inte varit där (förutom på ett par fikor) på 16 månader.
Systemen sitter där långt bak i huvudet. En hel massa kommer jag ihåg! Känner mig faktiskt inte lika trög som när jag kom tillbaka sist, efter mammaledigheten med Alex.
Bara en hel del nya rutiner jag ska lära mig. Och lite fler avgångar att hålla reda på. Lite tidtabellsändringar som jag inte riktigt gillar. Jag höll på att försena en avgång häromdagen. TF109 till Malmö har alltid, alltid, ALLTID gått 13.15. Nu går den visst 13.10, det var väl ändå lite onödigt?

Jag hade ångest för några veckor sedan. Riktig söndagsångest. Inte så mycket för jobbet i sig. Utan mer för att det underbara mammalivet med Molly var på väg att ta slut. Och för att börja pussla så mycket med tider, hämta och lämna.
Värst av allt var att Molly kändes så liten, skulle hon verkligen redan börja på förskolan? Min lilla bebis?

Men nu är vi igång. Molly verkar älska tillvaron och Alexander är lycklig över andra dagistider än 9-15 varje dag.
Jag får använda hjärnan mer "på riktigt" och visst är det rätt skönt ändå att få sitta i bilen helt själv. Och att prata med andra vuxna. Knappt byta några bajsblöjor. Inte behöva tänka på när Molly sover, eller hur länge. 

Det bästa av allt är att jag nu uppskattar de lediga stunderna med barnen ännu mer! Jag vill leka!
Helt underbart att hämta två stimulerade troll från dagis och komma hem och leka, mysa och bara vara!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Vad roligt att läsa det här. :-) Dels jobbet, att det sitter i och är roligt. Sen att barnen trivs på dagis OCH hur du ser fram emot alla stunder med barnen. Kul!

Fortsätt så. Stor kram

2010-11-23 @ 14:20:18
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Carolline

Det är roligt att du är tillbaka min vän!

2010-11-23 @ 19:34:09
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Frida

Åh ja jag sa ju det. Jag visste att det skulle gå bra! Åh va kul! <3

2010-11-23 @ 21:27:57
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0