Inskolning dag 1

Wow! Det gick verkligen toppenbra idag!
Mollys första dag på dagis. Vi lekte ute på morgonen, hon kämpade på i sina klumpiga skor och tjocka kläder. Vantarna var på men tummen inte alltid på rätta stället.
Fruktstunden uppskattar hon inte. Gillar att bli erbjuden frukt men med sina blott fyra tänder är det svårt att tugga i sig äppelbiten. Hon vill tillbaka ut och leka.

När det blev dags att gå in på riktigt så blev hon först besviken men sedan lycklig. Ett spännande rum med massor av roliga leksaker. Samling. Sitta still i ring? Nja...
Innan det riktigt kom igång ville Molly verkligen inte sitta still. En "fröken" sa åt mig att stänga alla dörrar och släppa henne lös (tack!!). Men när alla var uppropade och sången kom igång kom hon snabbt tillbaka och deltog till och med med lite "aaooo".

Sedan vankades lunch och jag som trodde detta skulle bli ett spektakel blev otroligt överraskad av min dotter som satt fint på stolen och glufsade i sig. Köttet i grytan var rätt segt, men då jag skar det i riktigt små bitar så åt hon. Och åt. Och åt. Jag vågar påstå att hon åt mest av alla vid vårat bord.

När alla ätit färdigt (Molly var bland de sista) var det dags att sova.
Ännu ett litet nervösare moment. Jag minns hur det var med Alex. Det gick inte alls. Jag fick ge upp med honom.
Molly var rätt nyfiken i början. Såklart. Ett nytt spännande rum, rutschkana, klätterställning och en massa skoj som hängde från taket.
Men efter lite pekande och några "djurläten" så låg hon ganska stilla. Men så fick hon syn på nåt och ville ställa sig upp så då tog jag henne i min famn och hon somnade.
Då hon sov gjorde jag hennes namnskylt. Fin? Nej. Men den är ok. Den får duga. Opysslig mamma.

Hon vaknade två gånger. Och två gånger lyckades jag få henne att somna om. Halleluja, kände mig som super-mom.
Hon sov i över två timmar och åt smörgås när hon vaknade.
Sen var klockan 14.30 (lite mer tom) och det var dags att gå hem.
Hämtade Alexander som tyckte jag kom alldeles för tidigt.

Nu räknar jag med världens bakslag imorgon.
För inte kan det väl gå lika bra som idag? Idag var det nästintill perfekt.
Heja Molly!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åååh va roligt att läsa, precis vad bloggen är bra för! Stora minnen och vardagens charm! Mobilblogga vettja, det är jätte enkelt! Puss

2010-11-01 @ 21:51:23
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hallå...det är klart att det INTE kommer att bli bakslag img! Vad kul att höra att det gick så bra på premiären. Visst är det häftigt hur de kan "överraska" en i vissa aspekter. Manne som ALDRIG ALDRIG ALDRIG tar något i fruktväg hemma äter alla frukter på dagis som att det inte fanns ngn morgondag.



Jag har alltid imponerats över hur dagispersonalen får alla barnen att sova inne på de dagis där de har det. Här sovs det ute i vagn.



Håller tummarna för att morgondagen fortsätter i samma anda :)!

2010-11-01 @ 23:59:13
Postat av: Bettan

Heja Molly, vad härligt! Hoppas det går lika bra i morgon, du får avlägga en rapport. :-)

2010-11-02 @ 08:14:14
URL: http://wigenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0