Inskolning dag 3

Så mycket inskolning blev det inte idag.
För jag fick gå hem redan klockan 10. Utan Molly!
Personalen tyckte att det redan var dags att lämna, det har ju flytit på så fint dessa dagar.
Jag sa till Molly att "mamma ska gå nu" varpå hon svarar "mmm".
Jag gav henne en puss, sa att jag kommer senare.
"Jag älskar dig ha det så roligt idag! Hej då!"
Molly satt på en gunga och vände sig inte ens om, men vinkade ändå.

Två nervösa mammor satt här hemma och fikade. Jag och Asal.
Vi lyxade till det och åt lunch på kolgrillen.
Oj, vad vi har pratat idag! Och oj, vad glad jag är att dela dessa dagar med denna underbara människa!
Allting blir ju så mycket lättare. Inga tårar. Ingen ångest.
Bara trevligt sällskap och pirr i magen!

Vi hämtade våra små kottar vid 14.30. Molly blev glad när jag kom. Klappade mig i ansiktet och jag fick flera pussar.
Hur hade det gått? Toppenbra! "Helt otroligt bra" enligt fröken.
Molly hade inte varit ledsen alls, inte sagt ett knyst.
Ätit tre(!) portioner mat och somnat efter att hon satt sig upp ett par gånger.
Alla ni som har skolat in barn vet vilken underbar känsla detta är!
Åh, jag tycker hon är så duktig!

Jag älskar denna förskolan!
Jag gillar upplägget med tre heldagars inskolning, nu räckte det kanske t.o.m. med två!?
Jag gillar att personalen turas om med alla barnen, så att man inte bara har en "inskolningsfröken" (vad händer om denna blir sjuk?)
Jag gillar hur de är med barnen och se hur trygga de är!

Nu blir det spännande hur det går att lämna "på en gång" imorgon.
Kanske kommer bakslaget då istället? När Molly inser att detta kommer ske nästan varje dag?
Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Verkligen roligt att läsa om hur bra det gått dessa tre dagar. :) Det kommer säkert ett bakslag men det ingår i förändringarnas värld.



Nu får du tänka på din tillbakagång till jobbet. Känns det bra?

2010-11-03 @ 21:00:03
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Meta

Underbart att du är så nöjd med förskolan, det gör allt så mycket lättare!

Att känna trygghet till dom som tar hand om ens barn är A och O!

Håller tummarna för en smidig fortsatt inskolning!

Kram

2010-11-04 @ 23:34:27
URL: http://frujarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0