Magsjuka... Blä!

Natten till igår var inte så rolig.
Molly kräktes ner hela sig och hela sängen. Hon lutade sig faktiskt ut över kanten så det var en hel del på golvet också. Alexander har aldrig varit riktigt magsjuk. En gång hämtade jag honom från dagis då han hade kräkts där, men sen kom det inget mer.
Så jag trodde att det var för att hon hade hostat (det har hänt Molly förr, hostat tills hon kräks), så jag gjorde rent henne och bytte allt i sängen och fixade. Sen gav jag henne lite välling (min dumma nöt) för att hon skulle somna om. Det dröjde ju mindre än en timma så hade hon kräkts upp allt igen.
Fick byta allt en gång till och sen la jag henne hos oss istället och höll tummarna för att hon inte skulle kräka ner mig eller Richard....

På morgonen var hon hur pigg som helst och jag tvivlade igen på om det var magsjuka.
Hon slevade glatt i sig yoghurten. Sen slutade hon tvärt. Bläärup... Allt kom upp igen och ner i tallriken.
Hade jag inte varit där hade jag nog inte ens märkt något!

Jag bestämde mig för att ha Alex hemma också. Mycket roligare när han är här. Och sen uppskattas det på dagis om man har syskon hemma också, då någon är magsjuk.
Hittills har han klarat sig. Puh! Sånt här kan ju gå runt runt runt. Molly har varit pigg och glad, ingen feber eller så.
Det blev en rätt mysig dag. Tittade lite film, spelade spel, mös.
Fick ett ryck och slängde ut vardagsrumsbordet. Nu finns det ännu mera lekutrymme för mina skatter!

Nu håller vi tummarna att det är över för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Uaäk, magsjuka är verkligen inte roligt! Hoppas ni andra slipper och att Molly kryar på sig fort. Hos oss måste man ha syskonet hemma vid magsjuka, det tycker jag är jättebra - annars är risken stor att många fler smittas.

2010-11-30 @ 10:55:13
URL: http://wigenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0