Rolig helg, trots feber!

Molly blev sjuk i helgen.
I fredags ringde de från förskolan och sa att hon såg ut som att hon skulle kräkas när hon vaknade.
Jag trodde vi skulle åka på familjens första magsjuka någonsin (eller Alex kräktes en gång på dagis i våras, vet inte om det räknas?) och sprang ner och hämtade henne. När jag kom dit sa de att "det var nog kanske inget..."
Men någonting var det. Hon har haft feber som går upp och ner, upp och ner. Hon har inte ätit som hon brukar och hon hostar på nätterna. Ett par gånger har hon hostat så att hon kräks.
Jag tror hon har haft ont i halsen också, går och gapar och pekar i munnen. Lilla hjärtat, så jobbigt det måste vara när vi inte förstår vad hon vill. Eller inte vill. Vad hon vill ha. Eller inte vill ha.

Igår var hon feberfri hela dagen, men mer ledsen än vanligt.
Idag hade hon kunnat gå till dagis, men jag har henne hemma en dag extra. En frisk dag hemma.
Hon tycker det är tråkigt. Hon visade med hela sin kropp att hon ville gå ner till sin avdelning.
Nu sover hon och jag tar en paus med kaffe och dator.

Alexander var lycklig som få imorse. Äntligen började gympan igen på dagis. Han har pratat om det hela helgen. Imorse kunde han inte somna om efter att Molly väckt honom innan sex. Han ville gå och ha gympa.
Så roligt det är att se honom så uppspelt över att få skutta runt i en halvtimme-timme, vet inte hur länge de håller på?

Vi hade en toppenhelg (ja om man bortser från Mollys mystiska sjuka)!
Äntligen kom våra fina vänner på besök! Det blev middag och mys. Och timmar av lek för grabbarna!
Som Alex har längtat efter Vincent! De har så roligt ihop och jag har världens finaste gudson!
Jag vet inte varför jag inte fotade, men man hinner inte alltid med.

I fredags var även en sån där dag med härliga kommentarer från Alex.
Jag skulle ha skrivit ner dem på en gång såklart, nu minns jag bara en.
Molly pussar Alex på morgonen när vi lämnade honom på hans avdelning. Smack! En gosig puss mitt på munnen.
Fröken säger "Vilken härlig puss!" 
Varpå Alex svarar "Jaaa, Molly har äntligen lärt sig att pussas utan tunga!!"

Kommentarer
Postat av: Frida

Härliga ni, tack det var supermysigt att äntligen ses igen!

Stackars lilla Molly som är sjuk. Hoppas att hon kryar på sig snabbt.

2010-11-11 @ 19:58:51
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0