Snöigt ute...blött inne!

Det kom ju lite snö för en tid sedan. Känns knappt som att den räknas, försvann ju på en gång.
Idag kom den riktiga snön. Den som ligger kvar. Jag fotade lite med min iPhone i eftermiddags!



En något skeptisk liten mini-Michelin på väg att hämta brorsan...




...och det är inga stora steg hon tar!



Årets första snöängel!



Lite snöbollskastning hann vi också med



Ännu ett misslyckat försök till syskonbild!

När vi gav upp och gick in så bakade jag och Alexander muffins.
Tänkte vara lite fiffig och hålla Molly sysselsatt och glad under tiden vi rörde i smeten.
Så Molly fick stå och leka lite med vattenkranen. Hon blev nöjd.
Väldigt nöjd.
Jag hörde lite plask bakom min rygg tillsammans med glada tillrop från dottern.
Vänder mig om och tittar ordentligt på vad hon gör.
Jodå, tösen står och häller burkar med vatten på sig själv!
Det blev BLÖTT. Stolen, skåpet, golvet.
Men framför allt Molly. Molly var jätteblöt!



Såhär roliga borde alla eftermiddagar vara!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, vilka kopiöst söta små fotspår :)))!



Vatten ja, tänk vad det kan roa de små. Manne kan stå och "diska" hur länge som hellst.



Hoppas ni får en lika fin morgondag...

2010-11-09 @ 23:13:00
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Caroline

hi hi... busMolly!

Snön lade sig ej här nere i Götet, men det ser mysigt ut hemma hos dig! Jag gillar ju snö o vinter, men avskyr slask o grådassiga dagar!

KRAM till er!

2010-11-11 @ 08:26:36
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag ÄLSKAR fotspårsbilden, jag ser verkligen hur hon går sakta framåt, skeptisk och fundersam. <3

Vilken eftermiddag!

2010-11-11 @ 20:01:27
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0