Sälj-galen!

Just i detta nu har jag några auktioner igång på Tradera, en annons ute på blocket och en hel hög med kläder ligger till försäljning på en "klädbytardag".
Det ger mig en liten kick faktiskt, även om en del är sentimentalt också. Jag kunde knappt släppa bärselen när en tjej var här och köpte den häromdagen. Babygymmet var också en sorg att ta farväl till.
Men kläderna. Det känns knappt alls. Bara glad att de kommer att användas av någon annan.
Tradera är så spännande och kul.
Klädbytardagen är faktiskt lite spännande den med. Fast lite hysterisk.
45 minuter innan de ens öppnade så var det kö utanför. De första som kom in fullkomligen rev ner saker till sina Ikea-påsar av jätteformat.
Efter en stund var det fullt och principen en-in-en-ut kom igång.
När jag kom in där blev jag mest stressad. En trött lätt febrig Molly på armen skulle jag försöka hitta fynd bland alla högar. Såg någon greppa en poteniell overall mitt framför mina ögon. Damn.
Jag gav upp och gick ut igen. La Molly i vagnen och hon somnade på några sekunder.
Så jag gick in igen. Hittade ett par riktigt fina Kavat vinterskor till henne för 50 kr.

Gick och hämtade Alex som följde med en dagiskompis hem istället.
Så när Rich kom hem gick jag ner igen, utan barn.
Fyndade en Po.p overall till Molly, en klänning till henne och en stickad tröja till Alex. Nöjd!

Ska bli så spännande att kolla vad som blev kvar imorgon.
Mycket av det kommer jag lämna kvar, så går de till riktig välgörenhet.
Minns inte namnet, men de kör kläderna till bättre behövande.

Lilla Molly fick åka till doktorn. Jag började ana halsont och fruktade halsfluss.
Hon var så duktig och sa inte ett pip, inte ens när de stack henne i fingret.
Hon var piggare än tidigare och traskade runt och ville titta i alla papperskorgar.
Inte det bästa att stoppa ner hela huvudet i inne på farbror doktorns rum...
Han tyckte ena örat såg en aning suspekt ut, så vi ska tillbaka imorgon.
Hoppas de tömt papperskorgarna då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0