Ett år äldre

Igår fyllde jag 30-nånting. Jag måste räkna efter numera när någon frågar hur gammal jag är.
Är det för att man inte bryr sig lika mycket längre? Eller för att man håller på och blir gammal och inte vill tänka på det? Eller kanske är man rätt så nöjd med sitt liv och inser att man är ganska tillfreds med vad man har åstakommit de 33 åren man har funnits till?

Jag är helt klart mest nöjd med att jag har två underbara barn och en make jag älskar.
Jag bor i ett hus jag trivs i, jag har vänner som står mig nära.
Jag har en mycket fin realtion till mina föräldrar (mycket bättre än när jag var tonåring ;))
Jag har fått resa en hel del och sett ganska många hörn av vår värld.
Jag har ett jobb som jag älskar och tycker är roligt.

Det enda jag skulle önska är att jag skulle ha pluggat, "blivit något".
Mitt jobb är roligt, utmanade och spännande. Fördelar och nackdelar med att jobba skift.
Men det betalar inte så bra. Och jag har svårt att se mig där när jag är runt 40 år.
Så vad ska jag göra? Vad ska jag bli när jag blir stor?

Jobbiga tankar som jag skjuter på. Till nästa födelsedag!
Då fyller jag ju ändå 35.
Eller förlåt, 34 är det väl.

Kommentarer
Postat av: Frida

ÅH vilket härligt inlägg! Underbara du.

Helt klart ska du vara nöjd med det du åstakommit och kommer klara av framledes.



Jag har heller ingen koll på min ålder, fast det här året har jag nog det. Jöses....jag fyller ju 35!

Är det nu man ska få existens-ångest? Nää jag tar nog det senare jag med.



Vi ses snart.

Kram vännen

2010-09-26 @ 09:11:55
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Karin

Jattefint inlagg! Jag kan inte heller fatta att vi ar 33 nu. WTF? Vad hande med tiden?

Jag tycker du skall vara glad att du har ett jobb som du alskar, och nar - och om - det ar dags att ga vidare med nagot nytt, sa kommer du veta det. Det kommer kannas ratt.

Stor kram/

2010-09-30 @ 09:48:09
Postat av: Mormor & morfar

Olika åldrar har sin charm. Njut av de härliga stunderna i varje period av Ditt liv så mycket Du kan.

Du har VISST "blivit något"! Du har (tillsammans med Richard) blivit en fantastisk, klok och varm förälder! Mycket bättre än vi någonsin varit.

Du har två underbara barn, som även vi får den stora lyckan att njuta av.

Du är också framgångsrik och uppskattad i Ditt arbete, som Du trivs med.

Man är ju inte äldre än man känner sig och åldersnojorna kan Du vänta länge med!

Stora kramar till er alla

2010-10-03 @ 13:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0