Goodbye Laptop, Hello iPhone!

Spännande dag igår.
Var iväg och skulle lämna in min minsta bebis på lagning. Laptopen alltså. Nu känns det som att jag tjatar, men ja, det är ju några tangenter som inte vill fungera längre.
Döm min fasa när den dryga killen i butiken kläcker ur sig att detta kanske inte alls går på garantin!?
VA!?
"De kan säga att det är slitningskada"...

Ok, så man ska inte kunna använda en laptop i sju månader? Hjälp.
Han vill ju såklart inte diskutera detta med mig.
"Inte vi som bestämmer"
Nä. Kan tänka mig det.
Så nu får jag ladda lite inför samtalet från "dator-verksta'n". Det bara måste ju täckas av garantin. Herregud.

Så jag gick vidare med hängande axlar och läppen putade nog ut lite. Kanske sparkade jag på en sten.

Hade som tur var trevligt sällskap och jag tänkte att jag skulle höra när min försenade iPhone4 kunde tänkas komma?
In i nästa butik, supertrevlig tjej som hjälpte mig. Och döm min förvåning nu istället när jag fick en telefon!
"Vi fick tre tycken hit igår, du är med på listan. Du får den sista"
Hurra! Söta-service-minded-tjejen förklarade och skrev anteckningar(!) på vad jag behövde göra.

Lite rosig om kinderna och med ett stort leende skuttade jag ut ur denna affär! Lite pirrig i magen faktiskt.

Och de där "experterna" borde nog gå en charmkurs hos The Phone House!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0