Stort!

Idag hände något stort!
Alexander, 4 år och 4 månader gammal, cyklade flera meter på en två-hjuling!
Vi hade tänkt ta av stödhjulen på hans cykel hela sommaren men det blev aldrig av. Faktsikt så cyklade han knappt på hela sommarlovet.
Idag efter dagishämtningen gick vi till parken, härligt och soligt.
I parken finns en mängd roliga cyklar i alla möjliga varianter, höga, låga, snabba, långsamma, med flak och vagnar.
Sen finns det en som bara har två hjul. Alex har en dagiskompis som kan cykla och hon visade stolt upp sina färdigheter. Efter henne så var det Robins tur och han cyklade jättebra!
Så vi hejjade på Alex som provade han också! När han väl kom på att han skulle sparka med fötterna först och sen fick upp fötterna på pedalerna så cyklade han en bit! Roligt, roligt!

Jag fortsätter tanka tid med barnen. Snart är det slut på mammaledigheten.
Jag kan garantera att det kommer ångestfyllda inlägg om detta framöver.
Det gör lite ont att börja jobba igen. Men jag försöker vara positiv.

Idag fick Molly titta i massa böcker, nästan hela dagen, hon älskar det!
Och när hon somnat spelade jag och Alexander innebandy tills vi var svettiga bägge två!
Vattenpaus och sen körde vi lite till.
Kom på mig själv med att flina lite och gotta mig i hans kommentar;
"Wow mamma du är ju riktigt duktig på det här!!"

Han anar inte vad som väntar. Jag gillar ju sport. Det vet han knappt.
Men det kommer han bli varse när jag kommer hänga med på varenda fotbollsträning, simlektion, gympapass och vad annat han (eller jag) kan tänkas vilja sporta med!
Jag längtar tills han fyller fem. Man måste tydligen vara fem år för att få börja med ditten och datten.
Nästa höst.... DÅ! DÅ KÖR VI!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Kan vi Skypa fran sidan av fotbollsplanen? :)

2010-09-30 @ 09:43:26
Postat av: Åsa

You bet!

2010-09-30 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0