Här är Molly, 2 år!

Du är min lilla tös fortfarande.
Liten och lätt och alldeles underbar.
Rolig och social. Söt och gosig.
Du är så bestämd och vet vad du vill.

Du är långsint. Blir du arg på mig så tar det en lång stund innan jag vunnit dig tillbaka.
Jag kan inte lura dig. Kan inte locka dig. Du vet vad du vill.
Your way or no way.

Du bestämde när vi skulle sluta amma.
Redan vid åtta månaders ålder ville du inte bli matad längre. Innan du ens smakat burkarna för "nio månader".
Du har ätit själv sen dess. 
Nu har du tröttnat på välling. Jag gör flaskan ändå och du smuttar lite.
Du vill höra saga vid nattning.
Att natta dig är som en dröm, du somnar själv och sover hela natten.
Du är så trygg.

Du är vårt lilla charmtroll. Även när du är busig så kommer du undan med mycket.
Du lägger huvudet på sne, rynkar näsan, kisar och ler det finaste leendet.
Du smälter oss.

Du har humor. Och humör.
Du sjunger och leker kurragömma. Då gömmer du dig och är faktiskt helt tyst.
Du leker helst med storebror och hans saker. Du lär dig regler och villkor för att få vara med honom.
När du blir trött kan du bli hårdhänt. Jag och Alexander är de som kan råka ut för nyp och sparkar.

Du pratar. Inte helt rent, men du gör dig förstådd.
Du dansar, älskar dina nappar och tar hand om dina dockor.

Framför allt så gör du hela familjen hel.
Hel och lycklig.
I två år har du funnits hos oss och gjort familjen komplett.

Underbara, härliga lilla Molly, vi älskar Dig!
















Kommentarer
Postat av: Bettan

Vilket smittande leende! Förstår att hon kommer undan med mycket när man är så där söt.

2011-08-19 @ 14:30:27
Postat av: Sandra R

Åh, vad vackert du skriver om din lilla Molly! Alla borde få träffa denna lilla raring, kan inte säga annat.

Vilka fina barn du har, Åsa!

<3 Kram

2011-08-19 @ 20:01:40
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Frida

Åh vilken träffande beskrivning av Molly bus! Sötaste vännen! Ja där har du något att bita i, hon brås som sagt på någon jag känner. :-D Fina tjejen, 2 år. Häftigt!

2011-08-20 @ 09:34:28
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0