Måndag och höst

Rubriken kan ju knappt bli värre...

Imorse vid 04.45 var det kallt.
Det var imma på hela bilen. Fick dra på värmen.
Löv och barr på blöt mark. Höst.

Redan? Det kan väl inte vara möjligt?
Lite låg kom jag till jobbet.
Där var det verkligen måndag morgon.
Allt möjligt gick fel.
Kaffemaskinen i loungen, något kort om personal, trasigt plan till Bryssel och lite mer som inte passar sig här.
Jag jobbade den mest intensiva timmen på väldigt länge.
Men tack och lov kan man skratta när det är över.
Det går ju alltid vägen.
Då finns det kaffe igen och underbara kollegor.

Jag var sedan sen till dagis, stressade och åkte till Toys'r'us med hela familjen.
Skulle hitta nån liten mer grej till Molly. Det gjorde jag inte.
Får ta det imorgon.
"För imorgon är ingen vanlig dag, det är Mollys födelsedag!"

Jag blir alltid nostalgisk kvällen före mina barns födelsedagar.
Så många härliga minnen.

Kramade och pussade Molly väldigt länge då jag nattade henne.
Luktade på hennes nybadade hud.
Pillade i hennes tunna hår.
Drog min näsa över hennes kind.
Sa att imorgon fyller du två år. Det är din födelsedag.
Lilla hjärtat. Min fina skatt.

Molly fattar mitt ansikte med sina små händer. Tittar på mig.
Och säger "Mamma. Molly sova nu."

Imorgon är barnen lediga med mig.
Då kan ju jag och Alexander fira Mollys födelsedag.
Kanske får vi sällskap av mina föräldrar.

Och Molly förstås.
Men hon har inte riktigt fattat grejen.

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Vad skönt att du kan skratta åt elendet efteråt.



Hösten är nog här. Vi har härligfärgade löv på marken. Svamparna poppar upp överallt och det doftar ren luft.



Hoppas att ni har haft ett härligt födelsedagsfirande för Molly och att hon fattat till slut. :)



Kramar

2011-08-16 @ 19:46:33
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Frida

Grattis till underbara Molly idag!

2011-08-16 @ 20:32:09
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0