Nytt försök?

Hur det gick med att sova hela natten?

Min lille kille kom intassandes klockan 01.38.
"Psst... Alex du skulle ju sova hela natten i din säng!"
Alexander trampar lite på stället.
Hoppar upp vid mina fötter.
"Mamma, jag bara måste lägga mig här!"
Somnar på två sekunder.

Imorse när vi vaknar så säger han "Jaha, då ska jag bara göra såhär två nätter till sen åker vi till affären!"
Ehh... Va? "Nämen, haha, du sov ju här nästan hela natten!?"
Tystnad. Lite fnitter.
"Mamma, jag får nog köra den här grejen i vinter istället!"

Lite senare på dagen kom han på att vi ju kan göra ett nytt försök.
Tre nya nätter.

Han vill väldigt gärna ha den där bilen.
Jag vet inte ens vad den heter, men det är nya stjärnan i Bilar 2-filmen.
Mera pengar till Disney.
Eller inte.
Han kommer med all sannolikhet inte klara det!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, sötnosen!

2011-08-22 @ 21:24:46
URL: http://norrlandstankar.wordpress.com
Postat av: Frida

På Vincents kalas när Vincent öppnade paketen och kom till Alex present. Så sa Alex högt och tydligt att en såndär bil ska han minnsan få när han sovit 3 nätter i hela sin säng. :-)

Då tittade en annan pojke på Alex och sa "jag får ett paket om jag sover i min säng 2 gånger i rad" då utbrister ett annat barn "åh jag fick också paket när jag sov i min säng flera gånger"



Så var det inget mer med det. Det var liksom ett vanligt samtals ämne.



Så "Heja Alex" förr eller senare klarar han av det!

Inte kommer han vilja sova hos er när han är 14 år.



Kram

2011-08-22 @ 21:50:38
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0