Skansen!

Veckans enda lediga dag tillbringades på Skansen.
Jag, barnen och deras mormor och morfar. Maken fick en "egen" dag, så han fiskade.
Vilken härlig dag! Lagom mycket folk, glada ungar och härlig balans mellan lek, djur och mat!
En del djur var lite trötta i värmen, andra var det mer fart på.
Morfar bjussade på Akvariet och där är det mycket bättre nu än förr!
Alexander vågade klappa både ormen och spindeln. Jag vågade klappa ormen. Spindeln rör jag INTE.
Att skriva att Alex klappade den är liten överdrift, det var mer en liten petning. Men ja, hela handen var ju i alla fall nere hos den läbbiga spindeln.




Molly är galet förtjust i apor och vi skrattade åt babianerna.
De bygger om "Lill-skansen" så vi träffade bara några getter.
Vi letade efter marsvinen i en evighet.
Vi gjorde "sommarläxan", barnen ska välja ett svenskt djur de sett och fota.
Alexander fotade älgarna (pappa älg la sig dock precis när vi kom dit...), en hel familj finns det nu.

Barnen åkte även bilar, jag tvekade innan jag satte ner Molly, de går fortare än man tror.
Men med storebrors trygga arm om ryggen så skrattade hon hela rutten och grät när hon inte fick åka igen.



Vi avslutade dagen med middag på en liten restaurang, tack mamma och pappa!
På vägen hem trodde jag barnen skulle somna, men icke. Vi körde förbi kungsan, men man kunde inte se så mycket som jag ville av Pride-festivalen, men vi hörde!
Barnen skrattade hela vägen hem och jag njöt.
Jag är så tacksam för allt jag har, jag är så rik!



Men att få till en bild när alla blir "bra" får vi fortsätta öva på! Haha!



Kommentarer
Postat av: Bettan

Ni verkar ha haft en riktig toppendag! Härligt när allt flyter på och man har glada barn hela tiden. Hihi, Alex ser ruggigt cool ut på familjebilden.

2011-08-05 @ 13:46:24
Postat av: Johanna

Vilken härlig dag! Och vilken härlig sista bild!

2011-08-05 @ 20:18:01
URL: http://norrlandstankar.wordpress.com
Postat av: Mormor och morfar

Visst hade vi en underbar dag med härliga barn (i 3 olika åldrar)! I mormors kamera finns en bild där Alexander nöjt kramar sin fina mamma. Är man 5 år bestämmer man själv hur man vill se ut på bild ;-)

Kram på er alla tre!

2011-08-07 @ 16:58:56
Postat av: Frida

Du det låter sonen perfekt dag! Härligt! Gillar bilder på er skarpt!

2011-08-09 @ 09:42:17
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0