Molly det söta monstret!

Vår lilla Molly.
Hon är på ett av sina sämre humör idag. Nåde den som inte gör som hon vill.
Exakt på hennes vis.
Hon blir så arg.

Ett exempel...
Imorse skulle hon ha smörgås med kaviar.
Format som ett hjärta. Det skulle absolut vara mamman som gjorde denna skapelse.
"Nä pappa!! Inte du!!! Mamma göra"
Pappan langar mig tuben med glada Kalle på.
"NEEEEJ!!!"
Vad nu då?
Tårarna börjar rulla och Molly kastar huvudet bakåt.
Jag vet hur hon funkar. Vet vad jag måste göra.
Jag tar tuben. Backar. Öppnar kylskåpet. Lägger tillbaka kaviarn. Stänger kylskåpsdörren. Tittar på Molly som slutat skrika. Hon tittar på mig. Bedömer varje rörelse. Jag öppnar kylskåpet igen och JAG tar fram kaviartuben. Inga protester, ett leende från tösen. Jag gör hjärtat och hon ser glad ut.
Her way or no way.

Sen råkade jag dock göra hjärtat för litet. Kommer med smörgåsen till bordet. Huvudet åker bakåt igen.
"Molly ha stoooor hjärta!!!"

Jag gör inte om. Jag biter ihop. Kampen har börjat.
Mamma mot dotter och ett kaviar-hjärta.
I ren ilska slickar hon bort hela hjärtat.
Säger "Så!" och äter vidare.

Nu har Rich och Alex flytt till ett lekland.
Jag stångas vidare här hemma.

Men så plötsligt säger hon "Mamma ta kort Molly!" och poserar vid granen.
Och så är hon söt att jag nästan går sönder.
Sötaste Molly monster!



 


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Åh, vad jag känner igen det där från sonens tidigare faser. Bara mamma, på rätt sätt, annars krig.



Jättefina bilder på sötaste Molly!



Kraam

2011-12-18 @ 20:46:16
URL: http://www.aresmamma.se
Postat av: Johanna

Hahahaha, helt underbart (men säkert otroligt påfrestande)!

2011-12-18 @ 23:13:47
URL: http://norrlandstankar.wordpress.com
Postat av: Tove

haha, ja, det är visst en bestämd liten dam. Och vad roligt att hon har byxorna bak och fram!

2011-12-22 @ 08:40:43
URL: http://lovetove.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0