Det var ju det här med tiden...

Jag är inte riktigt klok!
Detta året kommer jag minnas som ett av mina snurrigaste någonsin.
Tidigare i veckan, helt ärligt, trodde jag att jag hade tre veckor kvar till semestern.
Dubbelkollar mitt schema. Jaha. Oj. Jobbar i helgen och två kvällar nästa vecka, sen ledig!
Varvar lite föräldraledighet med semester. 5 veckor (och några dagar), ska bli så skönt.
Jag har aldrig haft så lång semester. Ok, jag har varit mammaledig två somrar. Lyx.
Men ändå, detta är annorlunda. Känner att jag förtjänar det mer på nå vis.

Men i alla fall. Är jag på riktigt? Jag har alltså tre pass kvar att jobba. Trodde det var tolv. Eller nåt.
Självklart är detta en trevlig insikt. Men lite stressande också.
Jag håller på att återuppta att "rampa". För er som inte vet så betyder det att lastplanera och sedan räkna vikt och balans på flyget. Med andra ord se till att det kan lyfta och landa. Som tur är har man ju datorn till hjälp, men jag ska även klara detta manuellt. Kan vara det absolut roligaste man kan jobba med.
Men också ett stort ansvar. Den lilla perfektionisten med kontrollbehov kryper fram i mig.
Jag vill, jag kan, men jag vill kunna bättre. Snabbare.

Efter semestern är det ingen dubbelgång. Då är det jag. Bara.
Och miniräknaren. Och pennan (inte glömma!). En massa passagerare och väskor.
Bränsle. Överbokningar. Pusskalas vid crewbyten.
Åsså är det klockan. Tiden.
Hoppas jag hinner.
Gulp.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du kan! ♥♥♥

2011-06-18 @ 22:47:30
URL: http://rosorochrose.blogg.se/
Postat av: erika

klart du kan! gick det bra på arn? hoppas vi ses innan du går på semester! kram

2011-06-19 @ 16:14:20
URL: http://erikaerika.webblogg.se/
Postat av: Malin

Det dar klarar du galant... pusskalas vid crewbyten...vad handlar det om? later spannande!

2011-06-23 @ 17:15:37
Postat av: Åsa

Hihi, Malin, belgarna gillar att pussas hej vilt när de byter besättning... Tar lite dyrbar tid om man säger så ;)

2011-06-27 @ 13:03:45
URL: http://asasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0