Nästan 23.00 och 22 grader varmt!

Som man njuter av värmen!
Eller är det så? Jag har inte solat, aktivt solat en enda minut detta året...
Har jobbat som en toka, haft besök här hemma i två omgångar och farit runt lite där emellan.
Mina svärföräldrar är gästerna vi har just nu och det är riktigt trevligt. På riktigt!
Idag har jag varit ledig och befann mig 200 meter från jobbet.
Vi var länge på Bromma Blocks, åt lunch och så kunde jag ju inte låta bli att shoppa lite kläder till Molly.
Det är nog (iaf för mig) omöjligt att gå i ett shoppingcenter utan att köpa söta saker till dottern.
Tjejkläder. Love it.
Vi spenderade en evighet i leksaksaffären. Alexander skulle få välja födelsedagspresent från sin farmor och farfar. Det var svårt. Omöjligt faktiskt. Han plockade upp ena skräpet efter det andra. Blir ju lite tokigt när han ska få välja vad han vill, så säger mamman "Näääe"... Men jag tyckte faktiskt att han skulle välja något vettigare än en bakugan-boll(?) eller en Star wars-skateboard-bana... När åkte de skateboard i Star Wars!?

Vi gav upp och åkte till Boink! En helt underbar riktig leksaksaffär!
Alexander åkte hem med en folkabuss, ett förstoringsglas och en fjärilsuppfödning. Ja det är sant.
Man får en bur, ett nummer som man beställer larverna med från internet. Sen blir larverna puppor och till slut fjärilar! Lite läbbigt men spännande och intressant!
Köpte en sån till min fina gudson förra sommaren och har velat pröva själv sen dess!
Alexander var itne svårövertalat han heller ;)

Molly-bus fick en tidig två-års-present, en docka som kan kissa. En liten nappflaska, en napp och en potta följde med. Molly, dockan och pottan sover ihop i natt. Alexander sover med sin folkabuss.
När vi var i affären fick Alex även dra en vinnare i en tävling, kolla här!

http://boinkstore.blogspot.com/2011/06/alexander-5-ar-drog-en-lycklig-vinnare.html

Plötsligt händer det! ...för nån annan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0