Fotboll

img_1186 (MMS)

Fotbollen ligger mig varmt om hjärtat. Så många minnen. Minnen från tiden då jag själv spelade, var inte särskilt bra, men jag jagade. Fick en tablettask av Karins pappa efter en match för att jag kämpat bäst på plan. Eller från regniga träningar med Skå då en lyckad glidtackling var lika med mål. Från onsdagskvällar på hösten då vi huttrade i för lite kläder när vi kollade på pojkar -76.  Vi fnissade och tuggade tuggummi och tyckte den och den var sååå snygg! Eller den gången jag fick en örfil av en tjej och domaren gav mig gult kort. Minnen från timmar av straffläggningar efter träning. Jag, Karin och tränaren. Vi missade många bussar... Slutade spela när vi kommit upp till damlaget och jag satt på bänken. Blev äntligen inbytt och nuddade inte ens bollen innan jag blev utbytt igen. Va? jaha, tanten jag fick komma in för hade bara behövt trösta sin bebis som skrek i vagnen vid långsidan. Jag gick och duschade och åkte hem. Sa inte ens hej då. Aja, nu är jag snart en fotbollsmorsa. Utan bebis. Åh, vad jag ska hejja från kanten! Jag ska bara ropa snälla saker, lovar!


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Åh, vilka minnen! Hur många år spelade du? Det kommer att bli kanon för Alex att ha dig vid sidan av planen. :)

2011-09-04 @ 20:58:14
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Karin

Ja jaklar, vilka minnen. Det ar nog bland de basta barndomsminnena jag har, vara fotbollstraningar. Satan, sa kul det var, bade inne - och utomhustraningarna, men framforallt nar man kastade sig (som malvakt) i leran. For att inte namna korpen turneringarna nar vi lag och bakis-huttrade under en filt mellan matcherna. Hela laget hade varit pa samma fest dagen innan, men var det inte sa att vi vann turneringen anda? :) <3

2011-09-05 @ 04:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0