Drama idag!

Jag kunde inte somna igår.
Låg och grubblade på stort och smått. Ni kan ju förstå att paniken kommer krypandes när klockan tickar förbi 01.00 och alarmet går igång 04.01.

Hur som, en bra dag på jobbet. Längtade efter mina troll och körde hem. Älskar att köra bil. Musiken och ensamheten. Den lugna stunden innan nästa intensiva anhalt.

Kom till förskolan. Och vilket drama!
Brandalarmet hade gått och tjutit högt och länge. Tillräckligt länge för att de tog beslut att evakuera. Jag fick veta att Alex var i parken och Molly på en helt annan förskola!
Och kunde jag ta med hennes overall dit?!

På vägen ropar Alexanders fröken på mig. Hon är hukad och kramar min lille pojke som gråter. Lille gubben hade slirat runt på isen och ramlat och slagit i huvudet. En jättebula. Jag tog över med att trösta och kyla med snö.

Sen promenerade vi och hämtade Molly. Får berättar för mig att hon inte ens vaknat av allt oljud utan sovit vidare. De hade langat ut henne genom fönstret! Sen ner i vagn med filt runt.
Molly själv var hur glad som helst, spännande med ett helt nytt dagis att röja runt på!

Jag tycker mest synd om personalen! Hoppas de tog varsitt glas rött och ett varmt bad när de kom hem!

Min son bulan...




Kommentarer
Postat av: Tove

Men lilla plutten vilken bula! ...och vilket drama! Är det så det blir när ungarna börjar på dagis?! ;)

2012-01-11 @ 20:49:21
URL: http://lovetove.se
Postat av: Sandra R

Det blev en verklighetstrogen brandövning för både barn och vuxna. Ja, inte för Molly då. :)

Vilken stor bula! Ajajaj.

2012-01-12 @ 12:38:00
URL: http://www.aresmamma.se
Postat av: Anonym

Min ser likadan ut! Riktiga cybertwins gör det serrö...:)

2012-01-16 @ 06:05:23
URL: http://unsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0