Mammas jobb rockar!

Igår var jag åter ledig med barnen. Vi packade in oss i bilen och åkte till mitt jobb. Hade ett par kvitton att skicka in, jag var ju såklart ute i sista stund.

Men Alex och Molly hade inget emot att spendera en längre stund i fikarummet på jobbet. De åt korv och glass och charmade mina kollegor.
Jag hade ju självklart glömt min badge hemma så några närmare titt på flygplanen blev det inte. Däremot en lång stund i massagestolen för Alexander. Den var som värsta bergochdalbanan för honom och han skrattade gott. Molly skrattade förtjust hon med. Vid sidan om. Hon vill ju bara vara som brorsan. När vi åkte därifrån ville Molly åka tillbaka och Alex utbrast "Mamma, jag älskar alla dina kompisar på jobbet!!". Han trivdes lika bra som jag gör!

Efter det blev det två vändor till tippen med kartonger från julklapparna och diverse glas och ett åbäke till metallkorgar som gjort sitt i garderoben.

Ännu en bra dag!

Idag är det en sämre dag. Stressig morgon då de skulle åter till förskolan. Hur kan jag vara så dåligt förberedd när de varigt lediga sen den 23dje dec?!

Gör ett nytt försök imorgon. Med en harmonisk start på dagen. Det var iallafall glada miner när de kom till dagis, de har längtat.

Själv åker jag till jobbet igen. Tittar närmare på flygplanen vi vara såg från parkeringen igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0