Jul?

För mig känns det som evigheter till julen.
Läser på facebook och bloggar om både vänner, bekanta och andra jag inte ens känner.
Hur de pyntar, bakar, fixar och myser.

Är vi verkligen där redan?
Borde jag känna mig stressad?
I bilen hem från Arlanda stad igår så säger Martina att de bara spelar julmusik på 107.1, mysigt!
Men allt jag hör är nån slags reagge, då de säger "Christmas" ibland.

Jag missade att sätta på TVn med julkalendern imorse, lät mina barn spela på min iPhone medan jag blundade vidare.
Till och med min make, som inte är särsklit julig, har köpt näst intill kristna julkalendrar till barnen med vackra motiv på (Alexander frågade i och för sig var chokladen var).

Ska på julfest med jobbet på lördag och julkonsert med barnen, mina föräldrar och min bror på söndag.
Kanske kommer känslan då?
Eller kommer den när barnen har sitt luciatåg på förskolan?
Eller med snön? När kommer den tro?

Jag har svårt att fatta att det ens är december.
Jag har en massa annat i huvudet. Inget viktigt. Men heller inget "juligt".

Eller är det såhär för att jag jobbar ända fram till sent på kvällen den 23 december?
Så är det kanske.
Den 23 december. Klockan 22.16.
Då ska jag hitta min julkänsla!

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag både kan och kan inte känna igen mig. Förr var det alltid så, men nu kan jag liksom bestämma mig för att ha julkänsla. Fast här känns det ändå konstigt då halva december ska spenderas i Thailand.

Du skriver så bra! Gillar din stil skarpt!

2011-12-03 @ 10:43:11
URL: http://lovetove.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0