Pepperkake-klumpar

Så glada mina barn var när de skulle få gå till förskolan idag, de har längtat!
Nu var det ju inte jag som lämnade men det var jag som hämtade hem två lyckliga små troll.

Alexander kom hem med paket. I dem misstänker jag finns små kreationer.
De lyckligt utvalda som får paket är Joe och Ella (här gjorde det lite ont i hjärtat eftersom han inte kommer träffa dem i jul...), bästa vännen Vincent och ett paket är till mig! Och ett till honom själv. Han placerade dem fint under granen och tänkte minsann inte tala om vad som finns i dem!

Molly började gråta, inget paket från Alex var till henne. Han såg helt förkrossad ut, plutten. Imorgon ska han "fråga en fröken om han kan göra en present till Molly". Eller i alla fall en teckning.

Molly kom hem med en påse pepparkakor. En del är små klumpar. Vi bakade pepparkakor här hemma igår, jag och barnen. Två degar (som aldrig ville ta slut...), så hon hade vanan inne.
Jag ser mycket vilja bakom dessa "kakor"!


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Vad härligt med egengjorda klappar. Are brukar göra presenter till alla utom möjligtvis pappa. ? Igår gjorde han en åt kusinen och slog in själv med papper och snöre. <3

Vi köper deg, en förpackning är lagom stor att göra tre plåtar av. Kanske lite snålt om man vill smaka en massa.

2011-12-20 @ 09:43:43
URL: http://www.aresmamma.se
Postat av: Tove

Haha, så härligt!

2011-12-22 @ 08:41:36
URL: http://lovetove.se
Postat av: Frida

Ååååh finaste Alexander! En julklapp till Vincent! <3

Vincent frågade säkert 100 gånger idag om vi kan åka till Alex! Han saknar honom lika mycket som jag saknar dig!

Den 26/12? Vad gör ni då? Ser på fotboll?

Kram

2011-12-22 @ 20:55:46
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0